دریافت رایگان گواهینامه کورسرا (Coursera) برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

سایت آموزشی کورسرا (Coursera) در زمینه‌ی ارائۀ دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان، از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین سایت‌های جهان است. کورسرا در کنار سایت‌های edx، Udemy و … از پیشگامان کلاس‌های موک (MOOC) یا دوره‌های آنلاین دانشگاهی برای همه‌ست.
الان در سایت کورسرا سه نوع دوره ارائه میشه:
 • تعداد زیادی از دروس کورسرا، دوره‌های آموزشی دانشگاهی هستند و تکمیلشون معمولا ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشه.
 • گروه دوم، دوره‌های مهارت‌محور یا تخصصی (specializations) و مربوط به مهارت‌های شغلی هستند و ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشند.
 • گروه سوم، دوره‌های تحصیلی با مدرک فوق لیسانس (degrees) هستند که یک تا سه سال طول می‌کشند.
سایت آموزشی کورسرا تنوع بسیار بالایی در موضوعات آموزشی داره و تاکنون بیش از دو هزار دوره‌ی آنلاین در این سایت قرار داده شده.



مخاطبان آموزش‌های کورسرا
 • اصلی‌ترین مخاطبان کورسرا خودآموزها هستند؛ چه دانشجویان و چه شاغلان. همۀ کسانی که به دنبال به‌روزترین آموزش‌های معتبر دانشگاهی هستند؛ چه در زمینه‌ی علمی و چه مهارت‌آموزی.
 • شناخته‌شده بودن دوره‌ها و اعتبار مدرک کورسرا باعث میشه گذراندن این دوره‌ها برای همۀ کسانی که قصد تحصیل و کار در خارج کشور و یا دورکاری با کشورهای دیگه رو دارند، راهگشا باشه.

فرمت آموزش‌های کورسرا
فرمت آموزش‌ها ویدیویی و متنی است و توسط اساتید دانشگاه‌های معتبری ارائه می‌شه، اکثر درس‌ها جزوه و درسنامه دارند. تاریخ شروع کلاس‌ها مشخصه و شما باید به صورت هفتگی، تکالیفی رو انجام بدید و همینطور امتحان و پروژه‌هایی تحویل بدید که توسط سایت تصحیح میشه.
بعضی از دوره‌ها هم self paced هستند و شرکت‌کنندگان می‌تونند با هر سرعتی که مناسب می‌دونند، درس‌ها رو پیگیری کنند.
برای دوره‌های که به شما مدرک می‌ده، شناسایی صورت می‌گیره و از روش‌هایی مطمئن میشند که خودتون هستید که در امتحان شرکت می‌کنید. معمولا چند بار فرصت تصحیح جواب رو دارید و در آخر، امتحان پایان ترم دارید که احتمالا پروژه‌ی مفصلی داره.
زبان دوره‌ها انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و … است. زیرنویس انگلیسی و همینطور چند زبان رایج دیگه برای همه ویدیوها وجود داره. معمولا زیرنویس فارسی ندارند، هر چند کورسرا استقبال میکنه اگه کسی زیرنویس فارسی برای درس‌ها تهیه کنه. زبان انگلیسی ویدیوها معمولا روانه و ویدیوها با زیرنویس قابل فهمه و با داشتن سطح متوسط در زبان انگلیسی، مشکل خاصی در فهم مطالب نخواهد بود.
کیفیت ویدیوها عالیه و قابلیت کم و زیاد کردن کیفیت ویدیو و سرعت اجرای آن وجود داره. زیرنویس رو میشه فعال یا غیرفعال کرد. ویدیوها قابل دانلود هستند و زیرنویس هم با دو فرمت قابل دانلوده. متن زیرنویس در زیر
ویدیو قرار داره و با ویدیو لینکه و با کلیک روی متن، به قسمت مرتبط در ویدیو خواهید رفت.

گواهینامه‌ی گذراندن دوره و اعتبار آن
کورسرا مدرک الکترونیکی معتبری از دانشگاه ارائه‌دهنده‌ی دوره آموزشی، به شما ارائه میده. در مدرک کورسرا، لینکی هست که با یک کلیک میشه اون رو در سایت کورسرا چک کرد.
شما می‌توانید مدرک ارائه شده توسط کورسرارو در LinkedIn هم به اشتراک بگذارید.

هزینه آموزش‌های کورسرا
تقریبا همه مطالب آموزشی دوره‌های کورسرا به رایگان برای همه در دسترس هستند اما برای دریافت گواهینامه دوره‌ها و ارسال تمرین‌ها در سایت باید هزینه دوره پرداخت بشه که بصورت میانگین حدود ۶۰ دلار هزینه این دوره ها هست.

با تلاش‌های دکتر اعتمادی، از اساتید دانشکده کامپیوتر، امکانی فراهم شده تا افرادی که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند بتوانند از کلیه‌ی خدمات آموزشی کورسرا به رایگان استفاده کنند و مدرک دوره‌ها رو دریافت کنند:
•  دانشجویان دانشکده کامپیوتر ( با آدرس ایمیل در دامنه @comp.iust.ac.ir )
•  دانشجویان دانشکده برق ( با آدرس ایمیل در دامنه @elec.iust.ac.ir )
•  اعضای هیئت علمی دانشگاه ( با آدرس ایمیل در دامنه  @iust.ac.ir )

به زودی این امکان برای تمام دانشجویان دانشگاه فراهم خواهد شد.

برای ثبت‌نام در کورسرا و استفاده از این امکان، با استفاده از ایمیل دانشگاهی خود و از طریق لینک زیر در کورسرا ثبت‌نام کرده و از خدمات آموزشی کورسرا به رایگان بهره‌مند شوید.


⭕️ توجه داشته باشید تا ابتدای ماه آگوست برای ثبت‌نام در دروس مورد نظر خود و تا پایان ماه سپتامبر برای به پایان رساندن دوره‌های ثبت‌نامی خود و دریافت مدرک آن فرصت دارید.

تعداد ثبت‌نام محدود:

https://www.coursera.org/programs/iran-university-of-science-and-technology-on-coursera-5otso

دریافت رایگان گواهینامه کورسرا (Coursera) برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *