وبینار «در جستجوی مفهوم مرموز: مفهوم انرژی الکترومغناطیس ذخیره شده»

وبینار «در جستجوی مفهوم مرموز: مفهوم انرژی الکترومغناطیس ذخیره شده» به صورت مجازی در تاریخ سه شنبه ۱۶ آبان ساعت ۱۶ با ارائه پروفسور واندنبوش برگزار می گردد. پروفسور Guy A. E. Vandenbosch از سال ۱۹۹۳ استاده دانشگاه KU Leuven بوده و در حوزه نظریه الکترومغناطیس، الکترومغناطیسی محاسباتی، آنتن ها و مدارات صفحه ای، نانو الکترومغناطیس، تابش الکترومغناطیسی، EMC و بیو الکترومغناطیس فعالیت کرده اند.

‎در این سخنرانی، آخرین توضیحات انرژی ذخیره شده در تابنده ها مرور می شوند. در ابتدا تعدادی از فرم های توان و انرژی که در طول ۱۰۰ سال گذشته در الکترومغناطیس تعریف و استفاده شده اند، به اختصار بیان و در مورد مهمترین ویژگی های آنها بحث می شود. سپس در حوزه فرکانس با استفاده از دو معادله موازنه توان، انرژی راکتیو مبتنی بر میدان به طور رسمی تعریف و با تعاریف متعددی که قبلاً در ادبیات موجود است، مقایسه می گردد. در ادامه مفهوم انرژی قابل بازیافت معرفی و به تفاوت آن با انرژی راکتیو اشاره میشود. پس از آن، با حرکت به حوزه زمان، می توان عبارات یکسان کننده ای را نوشت که مفهوم انرژی راکتیو را تعمیم میدهد. نشان داده میشود که انرژی قابل بازیافت فقط مورد خاصی برای یک جریان خاص در حال تکامل در زمان است. مثالهای گویا آورده میشوند که در مثالها میتوان از این انرژیها برای حل مسائل عملی استفاده کرد. در این سخنرانی به وضوح شرح داده میشود که مفهوم انرژی الکترومغناطیسی ذخیره شده در یک تابنده، هنوز به خوبی درک نشده است.

لینک ورود به وبینار مجازی: https://vc.sharif.edu/ch/ieee

لینک ثبت نام برای دریافت گواهی حضور: http://itrc.ac.ir/seminars

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال خانم شایان مهر داخلی ۱۶۲ و خانم قناعتی داخلی ۲۶۹ از طریق شماره تلفن ۴-۴۴۶۵۹۶۶۱ تماس حاصل شود.

وبینار «در جستجوی مفهوم مرموز: مفهوم انرژی الکترومغناطیس ذخیره شده»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *