نشست علمی «کدگذاری و کدگشایی کانال برای شبکه های مخابراتی فراتر از نسل پنجم» بصورت مجازی و حضوری‎

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست علمی با عنوان «کدگذاری و کدگشایی کانال برای شبکه های مخابراتی فراتر از نسل پنجم» را با سخنرانی دکتر مهیار شیروانی مقدم دانشیار دانشکده مهندسی برق و اطلاعات دانشگاه سیدنی استرالیا در تاریخ شنبه ۷ مرداد ماه ساعت ۱۰ الی ۱۲ بصورت مجازی/حضوری برگزاری می‌کند.

مکان: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طبقه دوم، سالن شهید اتابکی

لینک ثبت نام جهت دریافت گواهی: https://www.itrc.ac.ir/seminars

لینک ورود به جلسه: https://vc.sharif.edu/ch/ieee

اخیراً طراحی و بهینه سازی کدهای با طول قالب کوتاه برای پیاده سازی بر روی دستگاه های دارای محدودیت توان یا حافظه سرعت پردازش مورد توجه قرار گرفته است. نشان داده شده است که برای طول قالب های کوتاه گدهای سازگار با نرخ (RC) موجود که عمدتاً با استفاده از کوتاه کردن و گسترش ساخته می شوند، بهینه نیستند. طراحی کدهای RC برای پیامهای کوتاه که دارای انعطاف پذیری درحد یک بیت هستند و کمینه وزن همینگ را با نرخهای مختلف حفظ میکنند، هنوز به عنوان یک موضوع تحقیقاتی باز مورد توجه است.

در این سمینار کدهای کانال برای نسل جدید سیستمهای مخابراتی مقایسه می شوند. گدهای پس از بررسی کانال کوتاه موجود آنها را از نظر کارایی نرخ با قابلیت اطمینان مورد نظر مقایسه میکنیم. همچنین نشان داده میشود که کدهای کانال نامزد برای ارتباطات با پیامهای با طول ،کوتاه هنوز شکاف قابل توجهی با معیار تقریب معمول نشان می دهند. لذا هنوز جا برای بهبود بیشتر وجود دارد. در اینجا روشهای جدید کدبندی کانال، به ویژه کدهای بدون نرخ اولیه اخیراً پیشنهاد شده خود را مرور کرده و مزایای آنها را برجسته میکنیم. همچنین نوآوری های جدید خود را در طراحی روشهای کدگشایی مرور نموده و از نظر پیچیدگی و قابلیت ،اطمینان با رویکردهای موجود مانند GRAND مقایسه می شوند. در پایان مسیرهای تحقیقاتی آینده ی این حوزه را روشن میکنیم.

نشست علمی «کدگذاری و کدگشایی کانال برای شبکه های مخابراتی فراتر از نسل پنجم» بصورت مجازی و حضوری‎
برچسب گذاری شده در:                

2 دیدگاه برای “نشست علمی «کدگذاری و کدگشایی کانال برای شبکه های مخابراتی فراتر از نسل پنجم» بصورت مجازی و حضوری‎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *