سخنرانی علمی با موضوع «دست ورزی ذرات زیستی با استفاده از امواج صوتی سطحی»

از سری سمینارهای ادواری گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم، شاخه مهندسی برق و کامپیوتر، سمینار افق‌های آینده‌ مهندسی برق و کامپیوتر با موضوع دست ورزی ذرات زیستی با استفاده از امواج صوتی سطحی (Manupulation of Bio-particles with Surface Acoustic Waves) توسط دکتر سارا درباری کوزه کنان دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۰۰ برگزار می شود. محل برگزاری به آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی، خروجی فرهنگستان ها و کتابخانه ملی، بلوار دکتر حسن حبیبی، فرهنگستان علوم، طبقه دوم، تالار ابوریحان بیرونی است.

لینک اتاق مجازی: https://www.skyroom.online/ch/ias/engineering

امواج صوتی سطحی (SAW) در بستر جامد حاصل انتشار ارتعاشات اتمهای نزدیک به سطح است. در واقع انرژی موج صوتی در گستره بسیار محدودی از فضا نزدیک به سطح جامد منتشر میشود ادوات SAW بر اساس فیزیک پیزوالکتریک بعنوان بستری موثر برای تولید و آشکارسازی امواج صوتی سطحی در صنعت میکروالکترونیک از سال ۱۹۷۰ شناخته شده و به عنوان فیلترهای فرکانس رادیویی با ابعاد مینیاتوری به کار گرفته شده.اند امروزه این ادوات با تزویج موثر انرژی از حوزه الکتریکی به مکانیکی و بالعکس در زمینههای متنوعی از جمله انواع ،حسگرها و عملگرها برای دست ورزی ذرات هدف در سامانه های آکوستوفلویدیک کاربرد پیدا کرده اند در این سخنرانی کارهای پژوهشی گروهی انجام شده در زمینه مهندسی انتشار امواج صوتی سطحی و کاربرد آن در سامانه های آکوستوفلویدیک برای دست ورزی ذرات زیستی هدف و زیست حسگرها ارائه می شود.

خانم دکتر سارا درباری بعد از اخذ دکتری در زمینه ادوات نیمه هادی از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۰، بمدت یکسال در دانشگاه تربیت مدرس بعنوان پژوهشگر پسادکتری فعالیت داشته است. نامبرده از بهمن سال ۱۳۹۱ بعنوان استادیار دانشکده برق و کامپیوتر در این دانشگاه شروع به کار کرده و در سال ۱۳۹۹ به درجه دانشیاری ارتقا یافته است. از افتخارات خانم دکتر درباری میتوان به رساله دکتری برگزیده زنان در مهندسی (WIE) از IEEE بخش ایران (۱۳۹۱)؛ پژوهشگر برگزیده جوان کشور در مهندسی از چهارمین جشنواره ملی زن و علم جایزه) مریم میرزاخانی) وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران (۱۴۰۰)؛ بورسیه تحقیقاتی بنیاد الکساندر فون هومبولت (۲۰۲۳؛ اشاره کرد زمینههای تخصصی مورد علاقه نامبرده شامل فوتونیک اپتوالکترونیک پلاسمونیک و آکوستیک است.

سخنرانی علمی با موضوع «دست ورزی ذرات زیستی با استفاده از امواج صوتی سطحی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *